Fotoalbum

Halsen Skolekorps | Fotoalbum

Bilder av, med og fra medlemmer, foresatte og venner av Halsen Skolekorps.

Lucia 2014

13.12.2014

Årets Luciakonsert er vel overstått. Resultatet ble som alltid - en stemningsfull opplevelse gitt oss av alle sjarmerende unge musikere i Halsen Skolekorps godt assistert av våre gode venner fra HMF. Vi takker alle medvirkende og selvsagt alle foreldre i HSK som gjorde denne førjulskonserten mulig.

TM 2013 og Peppes Pizza

06.02.2013

Vi øvde jevnt og trutt utover og med ekstraøvelser satset vi selvsagt på en flott palleplass i år også. I år stillte vi med absolutt alle i TM, noe som betyr at både Aspirant og Junior korpset også stillte mannsterkt. Vi hadde en flott Trondheims tur til TM i Olavshallen den 3 februar. Du finner filmer av opptak av stykkene vi spillte lagt ut på Youtube. "Vi kommer sterkt, vi kommer med stil, og vi er garantert ikke lydløs"...  Og ikke minst... Vi koste oss på Peppes Pizza...

Lucia 2012

17.12.2012

De første Lucia-konsertene ble arrangert i Stjørdal kino, men etter å ha vokst ut fra kinoen ble Lucia-konserten flyttet til Rica Hall, før den igjen fikk innpass kinoen i 2006. I tillegg reiste korpset rundt i distriktet i førjulstiden og fremførte Lucia-forestillinger i kirker i mange år. Nytt av året var at de spillende i HSK ønsket å flytte Lucia showet hjem til sin "egen stue", nemlig Stokkan Ungdomsskole, hvor vi også avholder øvelsene til daglig. I følge statuttene for valg av Lucia skal hun velges ut blant de eldste jentene i Hovedkorpset og Hovedkorps Drill. Vedkommende må ha vært pliktoppfyllende, positiv, miljøskapende og utadvendt. Avgjørelsen tas av styret i HSK etter samtale med dirigent/instruktør. Styret hadde i år tre kandidater som var ganske så likestilte. Etter en demokratisk valg runde ble det til slutt trukket frem en Lucia for 2012. Årets Lucia ble Julianne Spooren som har tok på seg rollen og leste opp Lucia legenden foran de fremmøtte på denne søndagen.

Tysklandstur HK 2012

06.02.2013

Onsdag 20. juni dro Hovedkorpset fra Halsen skolekorps på årets korpstur til Weissenhäuser Strand ved byen Lübeck i Tyskland. Korpsturen er årets høydepunkt, så stemningen var upåklagelig da bussen kjørte fra Stjørdal utpå ettermiddagen. Vi kom ned til Larvik utpå morgenen, da hadde vi på veien plukket opp vår sjåfør for turen, som var alltid like blide og serviceinnstilte Bjørn Ove Rønsåsbjørg. Fra Larvik tok vi båt over til Danmark, noen benyttet også turen over dammen til en velfortjent hvil på øyet. Danmark kjørte vi fort igjennom, kun avbrutt av nødvendige stopp. For målet vårt for dagen var den lille byen Weissenhäuser Strand, der ble vi innkvartert i ferieleiligheter i det som var en idyllisk ferieby ved kysten. Trenger familien nye ferietips kan vi anbefale denne kysten! Fredag 22. juni kom med sol og de trønderske shortser kom opp av koffertene. Vi skulle denne dagen spille i byen Eutin. Men før spilling skulle feriebyens store badeland testes. Her var det sklier og bassenger for enhver smak, og vi fikk også oppleve den tyske ordensstemningen! Her var alt på stell! Når alle var nybadet (eller hadde fått tilfredsstillet shoppingen) var turen klar for spilling i byen Eutin. Der marsjerte vi og spilte til slutt på torget, til stor glede for folket der. Korpset fikk mange impulsive gaver fra tilhørere, så etter spilling var det klart for is! En flott opplevelse for ungdommene å få denne responsen på spilling, og bedre skulle det bli utover uka. Lørdag 23.juni var det klart for Marzipanland i Lübeck. Og for en marsipan! Her fikk vi prøve oss som dekoratører av både marsipanblomster og – bamser, før vi til slutt spiste hele herligheten! Etterpå var vi klare for byen, og spilling i gågata sto på programmet. Vi tror vi har mange av ungdommene med oss på at dette ble årets spilleopplevelse. For et publikum!! Helt herlig å spille for flere hundre som klapper og danser entusiastisk med. Mange ville også denne dagen gi gaver til korpset og løsningen ble å spille for hatten, noe som dro inn penger til nye isrunder! Helt herlig, vi kommer gjerne tilbake til byen og spiller mer! Høy som vi var etter denne opplevelsen gikk vi oss varme på shopping og mange stjørdalshjem har nok fått noe fint fra Lübeck etter denne dagen. Søndag 24. juni var viet forlystelser i Hansa Park, en fornøyelsespark med mye for alle. Her brukte vi dagen og noen var heller ikke helt ferdige da vi skulle dra… På kvelden spilte vi i feriebyen der vi bodde. Her var det kommet flere korps etter hvert, men bare Halsen skolekorps trosset tordenskyen denne kvelden og marsjerte ute. Etterpå hadde vi nok en flott spilleopplevelse inne i fellesanlegget, der masse mennesker ga oss god respons. Herlig! Mandag 25. juni startet hjemturen, som gikk via Danmark og også båten til Larvik, denne gangen på natten. Vi kom derfor til Oslo samtidig med morgensolen på tirsdag 26.juni. Her spiste vi en bedre hotellfrokost, før reiseleder Rigmor Aakerholm kom med turens store overraskelse til ungdommene; dere skal marsjere og spille på Karl Johan og deretter drar vi til Tusenfryd før vi reiser hjem! Flott!! Plutselig var alle spilleklare i uniform, og vi må ærlig innrømme at hårene på armene reiste seg i synet av korpset som marsjerte opp Karl Johan. Turister spurte om dette skjedde hver dag i Oslo, noe det absolutt ikke gjør. Å få spille på Karl Johan er nok de færreste unt, men politiet ga oss den etterlengtede tillatelse og derfor fikk våre ungdommer med seg et minne for livet. Resten av dagen tilbrakte vi på Tusenfryd – trenger ikke å si noe mer?! Tusen, tusen takk alle ungdommer i Halsen skolekorps for nok en flott tur sammen med dere. Vi gleder oss til nye uforglemmelige turer med en fantastisk gjeng!

Sveriges nasjonaldag 2012

Det hele startet med en e-post som lød omtrent slik: Bästa korpsledare!  I Krokoms kommun utanför Östersund försöker vi få lite bättre stil på firandet av Sveriges nationaldag den 6 juni. Vi har mycket att lära av Norge! Nu undrar jag: kan någon av er och era korps tänka sig en dagstur med buss till oss…
Pga eksamenstid begynte vi å sjekke om det var mulig for oss. Etter flere mail og telefonsamtaler til skolene (som ville si veldig lite konkret) fant vi ut i samråd med vår dirigent at vi ville prøve dette. Det er ikke hver dag at vår nabo ber om hjelp til å feire for dem på deres største dag. Og for oss blir det jo kjempetopp med to nasjonaldager rett etter hver andre. Vi startet kl.07:30 og kjørete med buss inn til Ås rett før Østersund. Der skulle vi marsjere og spille før vi får noe å spise og drikke. Så kl.14 gikk turen til Aspås hvor vi gjorde likedan, og tilslutt kl.15 var vi og marsjerte og spillte i Krokom hvor vi etter spillingen spiste middag og deretter satte kursen hjem.  Det her var Jättekul..!!

Halloween øvelse 2012

17.12.2012

Asprirant og Juniorer  (korps og drill) hadde øvd lenge og de ønsket å dele spillegleden med oss og andre i en (tilpasset årstiden) Halloween huskonsert. Den fant sted i Gymsalen på Stokkan Ungdomskole Mandag den 29 okt.2012.  Vi inviterte familie, venner og klassekamerater lokalt og satset på at mange av tok seg tid til å komme. Det var frivillig for hver enkelt om de ønsket å kle seg ut...